معمولاً طی سالهای اخیر بهندرت تغییرات چشمگیری را در طراحی اینستاگرام شاهد بودیم. لوگو این اپلیکیشن نیز حتی در طول چند سال عرضه آن تغییرات کمی را به خود دیده است و تا پیش از این تنها چند بار تغییر پیدا کرده بود. بر همین اساس مجله نیویورک تایمز لوگو جدید اینستاگرام را بزرگترین تغییر این اپلیکیشن در سال 2016 میلادی مینامد که البته با کنایه در ارتباط با طراحی فلت و جدید آن صحبت میکند. این مجله در تیتر مقاله خود مینویسد: « لوگو جدید اینستاگرام ؛ یک تصمیم ترسناک از این کمپانی در سال 2016 است»
در لوگو جدید اینستاگرام المان اصلی این کمپانی (دوربین) به بدترین شکل ممکن طراحی شده است
معمولاً کمپانیهای مطرح سعی میکنند در صورت نیاز به تغییر لوگو، آن را با کمترین تغییراتی نسبت به لوگو اصلی خود طراحی و بازسازی کنند؛ اما ظاهراً مدیران ارشد اینستاگرام به چنین چیزی اعتقاد نداشتهاند و شاید هم لوگو قبلی اینستاگرام دل آنها را زده است! به هر حال با نگاهی گذرا به لوگو کمپانیهای مطرح دنیا نظیر پپسی و مایکروسافت میتوانیم دریابیم که این کمپانیها سعی کردهاند علیرغم ایجاد تغییرات در لوگوی کمپانی خود، المانهای اصلی را حفظ کنند. طراحی آرم لوگو
در حال حاضر اکثر کاربران اینستاگرام از لوگو جدید این کمپانی راضی نیستند؛ اما برخی از محققین معتقدند لوگو جدید اینستاگرام 10 درصد نسبت به لوگوی قبلی این اپلیکیشن برای چشم انسان جذابتر است! به هر حال ملاک نخست یک کمپانی مطرح همانند اینستاگرام که روزانه بیش از 200 میلیون نفر قرار است بر روی آیکون آن کلیک کنند بایستی زیبایی آن باشد و پس از آن عوامل مؤثر در روانشناختی به آن دخالت داشته باشد.
← نظر شما درباره لوگو جدید اینستاگرام چیست؟ آیا تغییر لوگو این شبکه اجتماعی محبوب را مثبت ارزیابی میکنید؟